Vänner är som dyrbara skatter

Vänner är som dyrbara skatter, det är svårt att hitta dem ibland  men när man väl gör det så vill man aldrig släppa dem.
De är för dyrbara, för dyrbara för att mista, man kan helt enkelt inte leva utan dem. Jag har funnit många skatter som jag förevigt vill behålla. Dock är inte livet alltid så enkelt, några av dessa dyrbara skatter förflyttar sig till en annan stad.
Man ser inte dessa dyrbara skatter allt för ofta men man vet att dem finns kvar där. Man kan alltid hitta dem igen med ett leende på läpparna och vara glad och stolt över att man funnit dessa skatter.

Det finns även de skatter som man har funnit ,som man har tyckt mycket om. Men som sedan inte förtjänar det.
De skatterna kan man kasta i sjön och klara sig utan. Jag vill inte ha oäkta skatter utan jag vill ha äkta skatter.
Skatter som man har med sig hela livet ut.

Jag vill bara ha mina lyckoskatter!
För då är jag lycklig!


Xoxo









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0